Przedmiotowe zasady oceniania - INFORMATYKA

Drukuj

Podstawa prawna do opracowania Przedmiotowego Systemu Oceniania:

1. Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 10 czerwca 2015 r. (Dz. U. z 2015 r, poz. 843) w sprawie warunków szczegółowych i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych.

2. Statut Szkoły 

3. Wewnątrzszkolne Zasady Oceniania

4. Podstawa programowa dla szkoły podstawowej

 

 I. Kontrakt z uczniami:

  1. Każdy uczeń jest oceniany zgodnie z zasadami sprawiedliwości.
  2. Każdy uczeń powinien otrzymać w ciągu semestru minimum 3 oceny.
  3. Prace klasowe w postaci dokumentów (minimum 1 na semestr)  i projekty (minimum 1 na semestr) są obowiązkowe.
  4. Jeżeli uczeń nie wykonał pracy albo projektu z przyczyn losowych, to powinien wykonać ją w ciągu dwóch tygodni od dnia powrotu do szkoły, w terminie uzgodnionym z nauczycielem.
  5. Po dłuższej, usprawiedliwionej nieobecności (powyżej 1 tygodnia) uczeń ma prawo nie być oceniany do 7 dni po powrocie do szkoły.
  6. Każdy uczeń ma prawo do wystawienia mu dodatkowych ocen za wykonane prace nadobowiązkowe.
  7. Wszystkie sprawy sporne, nie ujęte w PZO, rozstrzygane będą zgodnie z WZO oraz rozporządzeniami MEN.

II. Obszary aktywności podlegające ocenianiu:

  1. Prowadzenie rozumowań - sposób prowadzenia rozumowań.
  2. Rozwiązywanie zadań z wykorzystaniem poznanych metod, weryfikowanie otrzymanych wyników.
  3. Stosowanie wiedzy przedmiotowej w sytuacjach praktycznych.
  4. Aktywność na lekcjach, praca w grupach i własny wkład pracy ucznia.

 III. Formy aktywności

Formy aktywności

Liczba ocen w semestrze ( minimum)

Prace klasowe

1

Projekty

1

Aktywność na lekcji, praca w grupach

1

 

IV. Kryteria ocen poszczególnych form aktywności .

Uczeń otrzymuje z prac klasowych i projektów ocenę:

dopuszczającą - od 30% do 49 % punktów,

dostateczną - od 50% do 74% punktów,

dobrą - od 75% do 89% punktów,

bardzo dobrą - od 90% i więcej punktów,

celującą - gdy otrzymał 100% punktów i rozwiązał zadanie dodatkowe.

Na ocenę za aktywność na lekcji składają się: odpowiedzi ustne, rozwiązywanie zadań  samodzielnie przy komputerze.

 

V. Sposób ustalania oceny semestralnej i końcoworocznej

 

 

1,00 - 1,74 - ocena niedostateczna;
1,75 - 2,74 - ocena dopuszczająca;
2,75 - 3,74 - ocena dostateczna;
3,75 - 4,74 - ocena dobra;
4,75 –5,74 - ocena bardzo dobra;
5,75 - 6,00 - ocena celująca.

 

Przy wystawianiu tych ocen nauczyciel bierze również pod uwagę :

rozwój ucznia ( jakie czyni postępy w danym czasie);

 

VI. Informowanie uczniów i rodziców o wymaganiach i postępach ucznia

a)   nauczyciel - uczeń

- nauczyciel przekazuje uczniowi komentarz do każdej wystawionej oceny;

- uczeń ma możliwość otrzymywania dodatkowych wyjaśnień i uzasadnień do wystawionej oceny;

b)  nauczyciel - rodzic

- podczas wywiadówek, indywidualnych konsultacji rodzic ma prawo uzyskać informacje o postępach w nauce oraz wglądu do prac pisemnych swojego dziecka.

 

 

 

Katarzyna Jakubowska