Podstawa prawna do opracowania Przedmiotowego Systemu Oceniania:
1. Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 10 czerwca 2015 r. (Dz. U. z 2015 r, poz. 843) w sprawie warunków szczegółowych i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych.
2. Statut Szkoły
3. Wewnątrzszkolne Zasady Oceniania
4. Podstawa programowa dla szkoły podstawowej
I. Kontrakt z uczniami:
II. Obszary aktywności podlegające ocenianiu:
III. Formy aktywności
Formy aktywności |
Liczba ocen w semestrze ( minimum) |
Prace klasowe |
1 |
Projekty |
1 |
Aktywność na lekcji, praca w grupach |
1 |
IV. Kryteria ocen poszczególnych form aktywności .
Uczeń otrzymuje z prac klasowych i projektów ocenę:
dopuszczającą - od 30% do 49 % punktów,
dostateczną - od 50% do 74% punktów,
dobrą - od 75% do 89% punktów,
bardzo dobrą - od 90% i więcej punktów,
celującą - gdy otrzymał 100% punktów i rozwiązał zadanie dodatkowe.
Na ocenę za aktywność na lekcji składają się: odpowiedzi ustne, rozwiązywanie zadań samodzielnie przy komputerze.
V. Sposób ustalania oceny semestralnej i końcoworocznej
1,00 - 1,74 - ocena niedostateczna;
1,75 - 2,74 - ocena dopuszczająca;
2,75 - 3,74 - ocena dostateczna;
3,75 - 4,74 - ocena dobra;
4,75 –5,74 - ocena bardzo dobra;
5,75 - 6,00 - ocena celująca.
rozwój ucznia ( jakie czyni postępy w danym czasie);
VI. Informowanie uczniów i rodziców o wymaganiach i postępach ucznia
a) nauczyciel - uczeń
- nauczyciel przekazuje uczniowi komentarz do każdej wystawionej oceny;
- uczeń ma możliwość otrzymywania dodatkowych wyjaśnień i uzasadnień do wystawionej oceny;
b) nauczyciel - rodzic
- podczas wywiadówek, indywidualnych konsultacji rodzic ma prawo uzyskać informacje o postępach w nauce oraz wglądu do prac pisemnych swojego dziecka.
Katarzyna Jakubowska