Przedmiotowe zasady oceniania - HISTORIA

Drukuj

I KONTRAKT Z UCZNIAMI

1.  Każdy uczeń jest oceniany zgodnie z zasadami sprawiedliwości.

 2.  Ocenie podlegają wszystkie wymienione w PZO formy aktywności ucznia.

 3.  Prace klasowe, poprzedzone powtórzeniem, są zapowiadane z co najmniej tygodniowym wyprzedzeniem; podawany jest zakres sprawdzanych umiejętności i wiedzy.

 4. Krótkie sprawdziany zapowiadane są z dnia na dzień.

 5. Kartkówki nie muszą być zapowiadane.

 6.  Uczeń nieobecny na pracy klasowej jest zobowiązany napisać ją w terminie uzgodnionym z nauczycielem w okresie 2 tygodni po powrocie do szkoły.

 7. Uczeń chcąc mieć ocenę co najmniej dopuszczającą w klasyfikacji semestralnej i rocznej, nie może mieć żadnej oceny niedostatecznej z pracy klasowej.

8. Uczeń ma obowiązek uzupełniania notatek – również z lekcji, na których był nieobecny (w tym zadań domowych).

9. Uczeń ma obowiązek zapisywania zadania domowego w zeszycie.

10. Po dłuższej, usprawiedliwionej nieobecności (powyżej 1 tygodnia) uczeń ma prawo nie być oceniany do 3 dni po powrocie do szkoły.

11. Uczeń może 2 razy w ciągu semestru zgłosić nieprzygotowanie do lekcji (np), bez żadnych konsekwencji (nie dotyczy to prac klasowych, sprawdzianów, kartkówek).

12. Każdy uczeń powinien otrzymać w ciągu semestru minimum 4 oceny.

      POPRAWIANIE OCEN

1. Kartkówki nie podlegają poprawie; uczeń ma prawo do poprawienia ocen niedostatecznych ze sprawdzianów.

2. Przy poprawianiu prac klasowych i pisaniu w drugim terminie kryteria ocen nie zmieniają się.

3. Uczeń, który chciałby poprawić ocenę dopuszczającą lub dostateczną z pracy klasowej ma do tego prawo.

4.Uczeń, który otrzymał ocenę niedostateczną z pracy klasowej musi ją poprawić w ciągu 2 tygodni.

II. OBSZARY AKTYWNOŚCI PODLEGAJĄCE OCENIE

Na lekcjach historii oceniane będą:

wypowiedzi ustne, referaty, testy, kartkówki, udział w konkursach, zaangażowanie i wkład pracy ucznia, zeszyt przedmiotowy, praca w grupie

III SPRAWDZANIE I OCENIANIE OSIĄGNIĘĆ UCZNIÓW

  1. Kryteria oceniania:

Progi procentowe ocen

  100 %   - stopień celujący   

 99% - 90 %   - stopień bardzo dobry

 89% - 75 %   - stopień dobry

 74 % - 50 %   - stopień dostateczny

 49 % - 30 %   - stopień dopuszczający

29 % -  0 %     - stopień niedostateczny

Nauczyciel może dokonać zmian w ocenianiu ze względu na trudność testów (łatwe, średnie, trudne) oraz zwracając uwagę na uczniów ze specjalnymi trudnościami w uczeniu się.  Za aktywność uczeń otrzymuje „+” (dodatkowe  pomoce  dydaktyczne przygotowane na lekcje, wypowiedzi itp.) lub „-” (za  brak  pracy  domowej  lub niezbędnych materiałów.) Nauczyciel w LIBRUSIE prowadzi rejestr zdobytych przez ucznia plusów i minusów. Zasady oceniania za aktywność:  5 razy + ocena bdb, 3 razy – ocena niedostateczna.

  1. Ocenianie semestralne i końcoworoczne.

                Przy ustalaniu oceny semestralnej i końcoworocznej nauczyciel bierze pod uwagę stopnie ucznia z poszczególnych obszarów aktywności według następujących wag:

prace klasowe - waga 3, projekt – waga 2, kartkówki - waga 2, prace domowe-  waga 1

odpowiedź ustna- waga 2, aktywność, praca w grupach - waga 1, referat – waga 2

Oceny semestralne  wystawia się na podstawie średniej ważonej ocen cząstkowych i obserwacji  UCZNIA

Celujący           5,51 – 6,00

Bardzo dobry   4,51 – 5,50

Dobry               3,51 – 4,50

Dostateczny      2,51 – 3,50

Dopuszczający 1,51 – 2,50

Niedostateczny 0,00 – 1,50