Kontakt: Szkoła Podstawowa im. Józefa Wybickiego, Linowo 36, 86-341 Świecie nad Osą, tel./fax. (56) 466 96 11, tel. 793219729

Przedmiotowe zasady zachowania - TECHNIKA

Drukuj

Przedmiotowe zasady oceniania z przedmiotu technika:

Co powinniśmy przynosić na każde zajęcia:

zeszyt, podręcznik, materiały i narzędzia potrzebne do pracy : o czym Cię powiadamiam z tygodniowym wyprzedzeniem.

Ocenie podlegają następujące obszary aktywności uczniów:

porozumiewanie się językiem technicznym, rozwiązywanie problemów,

obsługa narzędzi i urządzeń technicznych, stosowanie wiedzy przedmiotowej w sytuacjach praktycznych, aktywność na zajęciach, wkład pracy, zaangażowanie w podejmowane działania, praca w grupie, działalność pozaszkolna

Najczęściej stosowane sposoby sprawdzania osiągnięć uczniów:

  • formy ustne: odpowiedzi, aktywność na zajęciach, prezentacja
  • formy praktyczne: prace wytwórcze (indywidualne, zespołowe), ćwiczenia praktyczne
  • zeszyt przedmiotowy/zeszyt ćwiczeń
  • obserwacja pracy uczniów

Ocenia się :

  • wykonane przez Ciebie prace,
  • sprawdziany
  • odpowiedź ustna 
  • aktywność podczas lekcji,
  • zeszyt przedmiotowy,
  • przygotowanie do lekcji,
  • prace dodatkowe

WAŻNE:

Możesz być dwa razy nieprzygotowany do zajęć w ciągu semestru, zgłaszasz to przed lekcją.

Za nieprzygotowanie do zajęć rozumie się : ∞ brak zeszytu, ∞ brak gotowości do odpowiedzi ustnej, ∞ brak materiałów i pomocy  na lekcji.

Niezgłoszenie nieprzygotowania jest równoznaczne z oceną niedostateczną.

-Za każde następne nie przygotowanie otrzymujesz minus.

- Trzy minusy to ocena niedostateczna

- Jeżeli nie zgłosisz nieprzygotowania otrzymujesz ocenę niedostateczną.

-Możesz otrzymać plus za aktywność na zajęciach, za 5 plusów uzyskasz ocenę bardzo dobrą

-Jeżeli nie będziesz uczestniczyć w sprawdzianie  musisz go napisać w innym terminie lub odpowiedzieć ustnie. Masz na to 2 tygodnie.

Progi procentowe ocen

  100 %   - stopień celujący   

 99% - 90 %   - stopień bardzo dobry

 89% - 75 %   - stopień dobry

 74 % - 50 %   - stopień dostateczny

 49 % - 30 %   - stopień dopuszczający

29 % -  0 %     - stopień niedostateczny

                Przy ustalaniu oceny semestralnej i końcoworocznej nauczyciel bierze pod uwagę stopnie ucznia z poszczególnych obszarów aktywności według następujących wag:

Testy rozdziałowe - waga 3, prace twórcze –waga 1, projekt – waga 2,  prace domowe-  waga 1, odpowiedź ustna- waga 2, aktywność, praca w grupach - waga 1, referat – waga 2.

Oceny semestralne  wystawia się na podstawie średniej ważonej ocen cząstkowych i obserwacji  UCZNIA

Celujący           5,51 – 6,00

Bardzo dobry   4,51 – 5,50

Dobry               3,51 – 4,50

Dostateczny      2,51 – 3,50

Dopuszczający 1,51 – 2,50

Niedostateczny 0,00 – 1,50

Kryteria oceny semestralnej i końcowej

Uczeń opanował treści programowe w pełnym zakresie. Samodzielnie i w twórczy sposób rozwiązuje zadane problemy. Biegle posługuje się zdobytymi wiadomościami .Wykorzystuje wiedzę z techniki na innych przedmiotach oraz wykorzystuje ją w praktyce. Proponuje rozwiązania nietypowe. Wiedze z zakresu wychowania komunikacyjnego opanował w pełnym stopniu.

Bardzo dobry

Uczeń opanował pełny zakres wiedzy i umiejętności określony programem nauczania. Samodzielnie posługuje się zdobytymi wiadomościami, rozwiązuje problemy teoretyczne i praktyczne ujęte programem nauczania, potraf zastosować posiadaną wiedzę do rozwiązywania zadań i problemów w nowych sytuacjach. Prawidłowo rozwiązuje praktyczne zadania techniczne. Wiedzę z zakresu wychowania komunikacyjnego opanował w pełnym stopniu

Dobry

Uczeń przyswoił większość treści objętych programem. Poprawnie stosuje wiadomości, rozwiązuje samodzielnie typowe zadania teoretyczne i praktyczne. Estetycznie wykonuje rysunki i prace. Wiedzę z wychowania komunikacyjnego opanował teoretycznie ma problemy z praktyczną jazdą na rowerze.

Dostateczny

Uczeń nie opanował w pełni określonych treści wynikających z programu nauczania. Rozwiązuje typowe zadania teoretyczne i praktyczne o średnim stopniu trudności. Stosuje się do zasad obowiązujących na lekcjach techniki.

W zakresie wychowania komunikacyjnego opanował wiedzę teoretyczną nie radzi sobie z zajęciami praktycznej jazdy.

Dopuszczający

Uczeń ma problemy z opanowaniem podstaw programowych. Wykazuje brak samodzielności podczas rozwiązywania problemów. Nie wykonuje zadań zgodnie z ustalonymi zasadami. Z zakresu wychowania komunikacyjnego nie opanował w pełni wiedzy teoretycznej jak i praktycznej.

Niedostateczny

Uczeń nie opanował wiadomości określonych programem nauczania, a braki w wiadomościach i umiejętnościach uniemożliwiają mu dalsze zdobywanie wiedzy z tego

przedmiotu. Nie jest w stanie rozwiązać(wykonać) zadań o niewielkim stopniu trudności.