Kontakt: Szkoła Podstawowa im. Józefa Wybickiego, Linowo 36, 86-341 Świecie nad Osą, tel./fax. (56) 466 96 11, tel. 793219729
Przedmiotowe zasady zachowania - TECHNIKA
Przedmiotowe zasady oceniania z przedmiotu technika:
Co powinniśmy przynosić na każde zajęcia:
zeszyt, podręcznik, materiały i narzędzia potrzebne do pracy : o czym Cię powiadamiam z tygodniowym wyprzedzeniem.
Ocenie podlegają następujące obszary aktywności uczniów:
porozumiewanie się językiem technicznym, rozwiązywanie problemów,
obsługa narzędzi i urządzeń technicznych, stosowanie wiedzy przedmiotowej w sytuacjach praktycznych, aktywność na zajęciach, wkład pracy, zaangażowanie w podejmowane działania, praca w grupie, działalność pozaszkolna
Najczęściej stosowane sposoby sprawdzania osiągnięć uczniów:
- formy ustne: odpowiedzi, aktywność na zajęciach, prezentacja
- formy praktyczne: prace wytwórcze (indywidualne, zespołowe), ćwiczenia praktyczne
- zeszyt przedmiotowy/zeszyt ćwiczeń
- obserwacja pracy uczniów
Ocenia się :
- wykonane przez Ciebie prace,
- sprawdziany
- odpowiedź ustna
- aktywność podczas lekcji,
- zeszyt przedmiotowy,
- przygotowanie do lekcji,
- prace dodatkowe
WAŻNE:
Możesz być dwa razy nieprzygotowany do zajęć w ciągu semestru, zgłaszasz to przed lekcją.
Za nieprzygotowanie do zajęć rozumie się : ∞ brak zeszytu, ∞ brak gotowości do odpowiedzi ustnej, ∞ brak materiałów i pomocy na lekcji.
Niezgłoszenie nieprzygotowania jest równoznaczne z oceną niedostateczną.
-Za każde następne nie przygotowanie otrzymujesz minus.
- Trzy minusy to ocena niedostateczna
- Jeżeli nie zgłosisz nieprzygotowania otrzymujesz ocenę niedostateczną.
-Możesz otrzymać plus za aktywność na zajęciach, za 5 plusów uzyskasz ocenę bardzo dobrą
-Jeżeli nie będziesz uczestniczyć w sprawdzianie musisz go napisać w innym terminie lub odpowiedzieć ustnie. Masz na to 2 tygodnie.
Progi procentowe ocen
100 % - stopień celujący
99% - 90 % - stopień bardzo dobry
89% - 75 % - stopień dobry
74 % - 50 % - stopień dostateczny
49 % - 30 % - stopień dopuszczający
29 % - 0 % - stopień niedostateczny
Przy ustalaniu oceny semestralnej i końcoworocznej nauczyciel bierze pod uwagę stopnie ucznia z poszczególnych obszarów aktywności według następujących wag:
Testy rozdziałowe - waga 3, prace twórcze –waga 1, projekt – waga 2, prace domowe- waga 1, odpowiedź ustna- waga 2, aktywność, praca w grupach - waga 1, referat – waga 2.
Oceny semestralne wystawia się na podstawie średniej ważonej ocen cząstkowych i obserwacji UCZNIA
Celujący 5,51 – 6,00
Bardzo dobry 4,51 – 5,50
Dobry 3,51 – 4,50
Dostateczny 2,51 – 3,50
Dopuszczający 1,51 – 2,50
Niedostateczny 0,00 – 1,50
Kryteria oceny semestralnej i końcowej
Uczeń opanował treści programowe w pełnym zakresie. Samodzielnie i w twórczy sposób rozwiązuje zadane problemy. Biegle posługuje się zdobytymi wiadomościami .Wykorzystuje wiedzę z techniki na innych przedmiotach oraz wykorzystuje ją w praktyce. Proponuje rozwiązania nietypowe. Wiedze z zakresu wychowania komunikacyjnego opanował w pełnym stopniu.
Bardzo dobry
Uczeń opanował pełny zakres wiedzy i umiejętności określony programem nauczania. Samodzielnie posługuje się zdobytymi wiadomościami, rozwiązuje problemy teoretyczne i praktyczne ujęte programem nauczania, potraf zastosować posiadaną wiedzę do rozwiązywania zadań i problemów w nowych sytuacjach. Prawidłowo rozwiązuje praktyczne zadania techniczne. Wiedzę z zakresu wychowania komunikacyjnego opanował w pełnym stopniu
Dobry
Uczeń przyswoił większość treści objętych programem. Poprawnie stosuje wiadomości, rozwiązuje samodzielnie typowe zadania teoretyczne i praktyczne. Estetycznie wykonuje rysunki i prace. Wiedzę z wychowania komunikacyjnego opanował teoretycznie ma problemy z praktyczną jazdą na rowerze.
Dostateczny
Uczeń nie opanował w pełni określonych treści wynikających z programu nauczania. Rozwiązuje typowe zadania teoretyczne i praktyczne o średnim stopniu trudności. Stosuje się do zasad obowiązujących na lekcjach techniki.
W zakresie wychowania komunikacyjnego opanował wiedzę teoretyczną nie radzi sobie z zajęciami praktycznej jazdy.
Dopuszczający
Uczeń ma problemy z opanowaniem podstaw programowych. Wykazuje brak samodzielności podczas rozwiązywania problemów. Nie wykonuje zadań zgodnie z ustalonymi zasadami. Z zakresu wychowania komunikacyjnego nie opanował w pełni wiedzy teoretycznej jak i praktycznej.
Niedostateczny
Uczeń nie opanował wiadomości określonych programem nauczania, a braki w wiadomościach i umiejętnościach uniemożliwiają mu dalsze zdobywanie wiedzy z tego
przedmiotu. Nie jest w stanie rozwiązać(wykonać) zadań o niewielkim stopniu trudności.